Algemene Voorwaarden

1. Definities

  • “Verhuurder”: Looijmans Amusement, gevestigd te Son en Breugel.
  • “Klant”: iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die gebruik maakt van de diensten van Looijmans Amusement.


2. Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door Looijmans Amusement, hierna te noemen “Verhuurder”, uitgebrachte offertes, met Verhuurder gesloten overeenkomsten, waaronder verhuur van de in de overeenkomst genoemde goederen en de daarbij vermelde accessoires, de aan Verhuurder verstrekte opdrachten, alsmede op alle daaruit voortvloeiende rechten en verplichtingen.


3. Duur overeenkomst

Bij een huurovereenkomst geldt de afgesproken tijd en het tarief zoals vermeld op de huurovereenkomst of zoals anders is overeengekomen. Als de Verhuurder akkoord gaat met het terugbrengen van het gehuurde op een moment dat hij niet in staat is om het te ontvangen en te inspecteren, dan wordt de huurtijd verlengd tot het moment van daadwerkelijke ontvangst en inspectie door de Verhuurder. In dit geval gelden de tarieven die vermeld staan op deze pagina. Dit betekent dat er mogelijk extra kosten in rekening worden gebracht als het gehuurde artikel te laat wordt teruggebracht.


4. Reservering en betaling

  • Klanten kunnen een springkussen reserveren via onze website of telefonisch.
  • Betaling dient vooraf te worden voldaan, tenzij anders overeengekomen.
  • Betalingen kunnen worden gedaan via bankoverschrijving of contant bij levering.


5. Annulering:

  • Annulering van een boeking dient minimaal 48 uur van tevoren te worden gemeld.
  • Bij annulering binnen 48 uur voor de afgesproken leveringsdatum kunnen er annuleringskosten in rekening worden gebracht.


6. Levering en teruglevering:

  • De Klant dient onmiddellijk nadat hij het gehuurde in ontvangst neemt dit controleren. Indien er gebreken, manco’s of andere klachten zijn, dient de Klant direct telefonisch of per e-mail contact op te nemen met Verhuurder. Gebreken die pas na ingebruikname worden gemeld kunnen niet meer worden gereclameerd.
  • Verhuurder zorgt voor de levering en installatie van het springkussen op de afgesproken locatie en tijd. De Klant zorgt ervoor dat het gehuurde op een normale wijze kan worden aangeleverd. Verhuurder behoudt zich het recht voor een levering en installatie op locatie te weigeren als Verhuurder inschat dat dit niet op redelijke wijze mogelijk is.
  • De Klant is verantwoordelijk voor het zorgen voor een geschikte locatie en voldoende ruimte voor het springkussen.
  • Indien van toepassing dient de Klant dient zelf zorg te dragen voor eventuele vergunningen en/of ontheffingen in verband met het gebruik van het gehuurde.
  • Verhuurder maakt voor levering met klant afspraken over de locatie en eventuele hulp bij plaatsing. Indien op locatie blijkt dat gemaakte afspraken niet worden nagekomen, dan kan Verhuurder de overeenkomst opschorten en mogelijk ontstane meerkosten in rekening brengen.
  • Indien Verhuurder met Klant is overeengekomen dat het gehuurde bij de Klant wordt bezorgd, dan zal Verhuurder er naar streven om zich zo nauwkeurig mogelijk te houden aan de overeengekomen leveringstermijn. Verhuurder kan nimmer aansprakelijk worden gesteld indien Verhuurder door overmacht niet, niet juist of niet tijdig het gehuurde ter beschikking stelt aan de Klant. Eventueel te vergoeden schade kan ten hoogste de huurprijs bedragen.
    • Onder overmacht wordt verstaan elke van Verhuurders wil onafhankelijke omstandigheid die nakoming van de overeenkomst tijdelijk of blijvend verhinderd.
  • De Klant stemt ermee in dat het gehuurde op het afgesproken tijdstip bij Verhuurder wordt terugbezorgd, in dezelfde staat als waarin de Klant het gehuurde heeft ontvangen bij aanvang van de huur. Het gehuurde dient compleet en op dezelfde wijze verpakt terug te brengen, zoals hij deze ontvangen heeft. Indien Verhuurder extra kosten moet maken in verband met onjuist verpakte of niet-complete onderdelen kunnen deze worden doorbelast.
  • de Klant kan nooit eigenaar worden van het gehuurde. Indien de Klant zich opzettelijk het gehuurde toe-eigent is er sprake van diefstal dan wel verduistering van het gehuurde en zal aangifte bij de politie worden gedaan.


7. Installatie en gebruik

  • Gebruik van het springkussen is geheel op eigen risico. Alle veiligheidsvoorschriften dienen te worden nageleefd. Deze zijn onlosmakelijk verbonden aan deze overeenkomst.
  • De Klant zorgt zelf voor aansluitmogelijkheden voor elektriciteit, hetgeen noodzakelijk is om gebruik te maken van het gehuurde.
  • De klant mag het gehuurde alleen gebruiken conform het gestelde in de aan hem overhandigde of anderszins ter hand gestelde handleiding en bedienings- en gebruiksvoorschriften. Klik hier voor deze informatie.
  • Het is uitdrukkelijk niet toegestaan om veranderingen aan het gehuurde aan te brengen en/of zelf reparaties uit te voeren aan het gehuurde, tenzij er sprake is van schriftelijke toestemming van Verhuurder.
  • Het is uitdrukkelijk niet toegestaan om het gehuurde onder te verhuren of aan anderen ter beschikking te stellen, tenzij anders overeengekomen.


8. Veiligheid en aansprakelijkheid:

  • Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om ervoor te zorgen dat alle gebruikers van het springkussen op de hoogte zijn van de veiligheidsvoorschriften.
  • De Klant dient zelf zorg te dragen voor permanent toezicht door een persoon van 18 jaar of ouder. De veiligheid is een zaak van de Klant zelf. Voor de veiligheid van Klant of van derden kan Verhuurder niet instaan.
  • De Klant is aansprakelijk voor eventuele schade aan het springkussen veroorzaakt door nalatigheid of opzettelijk misbruik.
  • De Klant draagt gedurende de gehele huurperiode, dus ook tijdens transport dat door hemzelf wordt verricht, het risico voor verlies of beschadiging van het gehuurde. De Klant is verplicht het gehuurde te verpakken en vervoeren in overeenstemming deze overeenkomst en de veiligheidsvoorschriften.
  • Verhuurder is niet aansprakelijk voor enig letsel of schade die ontstaan is in verband met het gehuurde.
  • De Verhuurder is niet verantwoordelijk voor verlies van tijd, materialen of andere gevolgschade als gevolg van gebreken aan of het gebruik van het gehuurde, tenzij de schade is veroorzaakt door ernstige schuld of grove nalatigheid van de Verhuurder.
  • De Klant vrijwaart de Verhuurder voor schade veroorzaakt door gebruikers van het gehuurde en voor boetes als gevolg van strafbare feiten tijdens de huurperiode, tenzij de boetes voortkomen uit een defect dat al aanwezig was bij aanvang van de huur. De Klant vrijwaart ook Verhuurder voor schade en kosten in verband met de locatie, ondergrond of toegangsweg.


9. Schade

  • Eventuele schade die tijdens de huurperiode is ontstaan, moet direct aan de Verhuurder worden gemeld. De Klant is verantwoordelijk voor het vergoeden van schade aan het gehuurde, veroorzaakt door onzorgvuldig, foutief of abnormaal gebruik, het gebruik van ongeschikte accessoires, evenals in geval van verlies, beschadiging, onbruikbaarheid of waardeloosheid van het gehuurde. Deze vergoeding omvat de kosten voor het vervangen van het verloren item of beschadigde onderdelen, op basis van de waarde van het aankopen van een nieuwe. Daarnaast blijft de Klant verplicht om alle overige schade, inclusief gederfde winst, kosten en rente, aan de Verhuurder te vergoeden.
  • In het geval van zoekgeraakte goederen, waarvoor de Verhuurder de nieuwwaarde al aan de Klant heeft berekend en die later door de Klant worden gevonden en teruggebracht, is de Klant verplicht om de verschuldigde huurprijs te betalen. Deze huurprijs wordt door Verhuurder in mindering gebracht op het bedrag dat aan de Klant wordt terugbetaald, gebaseerd op de nieuwwaarde van de goederen.
  • De Klant wordt aansprakelijk gehouden voor verlies, diefstal, beschadiging, onbruikbaarheid of waardeloosheid van het gehuurde, inclusief onderdelen en/of toebehoren, ongeacht of de Klant schuld heeft aan deze gebeurtenissen. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om preventieve maatregelen te nemen om diefstal van het gehuurde te voorkomen, aangezien de Klant verplicht is om het gehuurde terug te geven. Deze verplichting blijft van kracht, zelfs in geval van toeval of handelingen van derden.
  • De Verhuurder adviseert de Klant om zich, afhankelijk van het risico, te verzekeren tegen brand, diefstal, vandalisme, verlies, beschadiging, enzovoort.


10. Rekening resterende kosten

  • Indien Klant nog resterende kosten verschuldigd is aan de Verhuurder volgens Artikel 8 en 9, en de Klant blijft in gebreke om het verschuldigde bedrag te betalen, dan heeft de Verhuurder het recht om dit bedrag te verhogen met incassokosten. Deze incassokosten omvatten alle kosten die de Verhuurder maakt voor het inschakelen van advocaten, procureurs, deurwaarders en andere partijen die nodig zijn voor het innen van het verschuldigde bedrag. De buitengerechtelijke kosten worden vastgesteld op minimaal 15% van het verschuldigde bedrag, met een minimum van € 50,-.


11. Mededelingsplicht

  • De Klant moet de Verhuurder onmiddellijk op de hoogte stellen als er beslag wordt gelegd op het gehuurde of als er op enige andere manier dreiging bestaat dat de eigendomsrechten van de Verhuurder worden geschonden. Deze verplichting geldt ook in geval van faillissement van de Klant, indien de Klant surseance van betaling aanvraagt of op andere wijze stopt met betalen.
  • Het is belangrijk dat de Klant de Verhuurder onmiddellijk op de hoogte stelt van dergelijke situaties, zodat de Verhuurder passende maatregelen kan nemen om de belangen van beide partijen te beschermen. Het niet nakomen van deze meldingsplicht kan leiden tot verdere juridische complicaties.
  • De Klant garandeert dat hij, in het geval dat zich een situatie voordoet zoals beschreven in het vorige lid van dit artikel, de beslagleggende deurwaarder, bewindvoerder of curator onmiddellijk inzage zal geven in de overeenkomst die tussen de Klant en de Verhuurder is gesloten.


12. Ontbinding

  • De Verhuurder heeft het recht om de huurovereenkomst zonder ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst te beëindigen en zich weer in het bezit van het gehuurde te stellen in de volgende gevallen:
    • Indien tijdens de huurperiode blijkt dat de Klant niet, niet op tijd of niet volledig voldoet aan de verplichtingen die voortvloeien uit de huurovereenkomst.
    • Bij overlijden van de Klant.
    • Bij curatelestelling van de Klant
    • Bij curatelestelling van de Klant
    • Bij aanvraag van surseance van betaling of faillissement van de Klant
    • Bij vestiging van de Klant in het buitenland.
    • Bij beslag op het gehuurde.
    • Indien er zich tussentijds omstandigheden voordoen waarmee de Verhuurder bij aanvang van de huurovereenkomst niet op de hoogte was.
  • In deze gevallen heeft de Verhuurder het recht om de huurovereenkomst direct te beëindigen en het gehuurde terug in bezit te nemen, zonder dat daarvoor een ingebrekestelling of tussenkomst van de rechter nodig is. Deze bepaling stelt de Verhuurder in staat om snel actie te ondernemen als de Klant zijn verplichtingen niet nakomt of als er zich andere omstandigheden voordoen die de voortzetting van de huurovereenkomst in gevaar brengen.